Laatst bewerkt: 02-03-2024
Reden: Wijziging KvK
LCTT: LCTT, gevestigd te Rijssen, KvK-nummer 93081847.
Klant: degene met wie LCTT een overeenkomst is aangegaan.
Partijen: LCTT en Klant samen.
Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens LCTT.
2. LCTT en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. LCTT en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
1. LCTT hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. LCTT mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. LCTT en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
4. LCTT mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
5. LCTT moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
7. LCTT mag de prijzen jaarlijks aanpassen.
8. LCTT zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
9. Een consument mag de overeenkomst met LCTT opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.
1. LCTT mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die LCTT hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat LCTT aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. LCTT mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag LCTT de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan LCTT.
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag LCTT zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van LCTT op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door LCTT, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar Info@lctt.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van LCTT, lctt.nl.
1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
2. De Klant geeft op eerste verzoek van LCTT de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Wanneer de Klant en LCTT een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor LCTT enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
1. LCTT voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2. LCTT mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
4. De Klant moet ervoor zorgen dat LCTT op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Zorgt de Klant er niet voor dat LCTT tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.
1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan LCTT.
2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert LCTT de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door LCTT redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.
1. De overeenkomst tussen LCTT en de Klant betreffende een dienst of diensten wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of anders wordt afgesproken.
2. Wanneer de Klant een overeenkomst voor bepaalde tijd aangaat, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van maanden, of een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, waardoor de overeenkomst automatisch eindigt.
1. De Klant kan een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
2. Een consument mag een overeenkomst voor een dienst voor onbepaalde tijd opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
De Klant vrijwaart LCTT tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door LCTT geleverde producten en/of diensten.
1. De Klant moet een door LCTT geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant LCTT daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming LCTT hiervan op de hoogte stellen.
4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat LCTT hierop gepast kan reageren.
5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en LCTT.
6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat LCTT andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan LCTT.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling LCTT ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Wanneer LCTT een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
1. LCTT is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer LCTT aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. LCTT is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer LCTTe aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Elk recht van de Klant op schadevergoeding van LCTT vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer LCTT toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door LCTT nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat LCTT in verzuim is.
3. LCTT mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer LCTT kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van LCTT door de Klant niet aan LCTT kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
– een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
– wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
– stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
– computervirussen
– stakingen
– overheidsmaatregelen
– vervoersproblemen
– slechte weersomstandigheden
– werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor LCTT 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat LCTT kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als LCTT de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. LCTT hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer LCTT hiervan voordeel heeft.
Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en LCTT de overeenkomst aanpassen.
1. LCTT mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag LCTT altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal LCTT zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met LCTT, aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van LCTT.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat LCTT bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en LCTT is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van LCTT is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en LCTT, tenzij de wet iets anders bepaalt.